tisdag, februari 22

Våga trotsa med din skinkmacka!

Att svenskar är lite pryd/skygg/bortkommen eller vad vi ska kalla oss för. Tillbakadragna! Att Svenskar är tillbakadragna är inget att tala om, att vi har fri sjukvård är väl okej, att vi har grymma hockeyspelare är väl coolt. Men gud förlåte oss att vi har SKINKA på mackan på MORGONEN! Stop the engines, rewind, Holy macaroni, This takes the cake! 
Redan första dagen titta dom konstigt på mig då jag la en skinkbit på en rostad macka, "are u having lunch?", jag skratta sådär halvnervöst och sa nej. Sen hade vi världens diskussion om hur fruktansvärt konstigt det är att ha skinka på mackan på morgonen, dom kunde inte förståååååå hur vi kunde ha skinka på mackan- På morgonen!! I mean, spela roll vilken tid på dygnet du trycker i dig skinkan, smaka precis lika bra för de.
Idag skulle jag trotsa, så jag rostar en macka, tar ut skink paketet och det är precis som hela världen stannar. Jag hör hur skedarna slår i tallrikarna och tittar mig sedan runt och ser hur alla tittar på mig med öppen mun. MHM, Correct! HAM - in the mooorning, in your face!
Dave tar burken och ska sätta in den i kylskåpet igen och jag skriker "nooooo!" och slänger mig över köks-ön för att rädda paketet, nä det gjorde jag inte.
Han frågar " What, oh sorry, did u take this out? Are u preparing lunch?" 
NEJ. jag ska ha den jävla skinkan på min jävla rostade frukost macka! Att ha en skink bit på en macka ska vara så märkvärdigt, men att äta en våffla på morgonen med 2 dl sirap på är fullt normalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar