måndag, juni 6

This is livin' the American way

Nu ska vi se, jag bruka vara bra på att skriva ner roliga saker som händer för jag är så dålig på att komma ihåg dem. Jag har ett otroligt dåligt minne, tror mer att jag är lätt sinnesförvirrad, orsaken må så vara-  kommer ihåg saker gör jag int' !

Idag har jag kört barnens mor till Newark, bra på att köra bil är jag, men att veta vart jag är finns inte. Det lyckades inte följa med nått lokalsinne vid den här födseln inte. Men de må jag säga hörrni, det gick som en dans på rosor utan taggar! Lilla jämförelsen med Ö-vik detta, 7 filer i ett håll och 7 åt andra hållet - 14 filer (ifall ni inte kunde räkna ut de själv, men jag har jobbat i butik å är ganska bra på huvudräkning så jag tänkte jag hjälpte till..) anywho, 14 filer och kanske 10 skyltar varav 5 är olika exit:s. Jag använde inte ens GPS:en!! Jag LÄSTE på skyltarna.. Fan, det ska ni veta, det är ett jäkla framsteg för mig. Jag har svårt att veta vilken fil jag ska va i då jag kör till Järved då jag vart på gymmet hemma i Övik. Funderar starkt på att starta ett taxibolag nu när jag kommer hem, varför inte passa på de går som bäst!- Bilen rullar som fan, kompis de går bra nu!


Efter den mirakulösa körningen åkte jag å lill tussan på "the aupair gym" som hon säger, får ni inte också en sådan rolig bild i huvet där de går massa aupairer runt som zombies och göra olika apljud. mmmh, har nog sett för mycket på Scrubs. Vilket fall, vi simmade och hade det väldigt roligt, speciellt dom gångerna hon försökte dra ner bikiniöverdelen och oavsiktligt kallade mig mamma hela tiden. Den känslan då folk tittar på en då.. " ya she´s not mine.. she´s just.. hah, u know.. a confused swimmer.."
Men kuuuul hade vi .


Kvällen tänkte jag spendera på någon stig i skogen springandes, men då jag såg hästbajs längs stigen blev jag rädd att de skulle finnas björnar så jag vände och sprang 200 varv runt hästbanan de hade där istället, hoppade över hindren gjorde jag med. Har aldrig känt mig mer som en häst i hela mitt liv, kändes bra.

Bra vecka, ännu bättre kommer - the Big M:s ar coming! Mamma & Mormor!!!

Piss å gå lägg'se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar