onsdag, juli 27

Drama på subway

Ska väl kort berätta vad som skedde i helgen på time square, vi gick ut för att äta, slutade med att vi aldrig hittade nått ställe så vi tänkte bara ta en sub på Subway, det var väl de dummaste beslut vi gjort den dagen. Väl inne där står nån ful jävla alkis och verkar vara lite smått mongo och irriterad, inget man reagerar över ändå. Medan vi står och ska välja smörgås så börja de anställda putta ut honom, kastade hans väska (säger inte att dom inte skulle ha slängt ut han, men man kunde ha hanterat det bättre än att skrika " get out of here you fucking idiot" till en uteliggare som klart e påtänd.) Efter tag börjar dom slåss, och vafan tänker, springer in bakom ett hörn och fattar ingenting. Tillslut får de ut honom, och han står kvar utanför och verkar sur som fan, men just nu skrattade vi nästan lite åt det, " välkommen till NY tjejer" - sort of thing. Precis då vi går tillbaka för att beställa kommer han inspringandes igen, denna gång med en kniv. Han springer fram till kassan och börjar hugga i plexiglaset som är för mackorna och skriker att han ska döda alla- vad som skedde efter det vet jag inte. Jag skriker till Elin & Emma att han har kniv, precis då öppnar en tjej toadörren och jag rusar dit och trycker in henne igen, vi var väl en 6-8 stycken där inne, hör allt utanför, grejor som åker i golvet och ba kaos. Jag ringde 911 och visste varken ut eller in, visste inte vilken gata vi var på eller något. Tror mest jag skrek på na och va jävligt förbannad för att hon inte fatta vart jag var för jag fatta inte själv vart jag var. Sedan börjar nån banka som galning på dörren, nästan som de ville slå in den, då visste man ju inte om de var han eller om de va nån annan som ville in. Därav öppnade vi inte dörren. Just då var nog det enda jag tänkte i allafall att jag skulle bli ihjäl huggen. Menar, vad skulle ni tänka ? En drogad uteliggare flippar ut med kniv utanför toa dörren. Efter ett tag verkar de lugna ner sig och vi öppnar dörren. Dom hade fått ut honom nu, men han cirkulerade rätt fint utanför så vi stod kvar en 5 min tills han var helt utom räckhåll. Precis då vi gått ut kommer polisen, dom hittar honom senare på ett annat Café där han gjorde massa oväsen med.
Kickern här ju, innan vi går säger Subway personalen :
" im sorry about that, u want free soda? " Det borde varje restaurang börja med, "In case of almost killed, soda is on the house!"
Fy bubblan, det var inte alls trivsamt ska ni veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar