onsdag, augusti 10

liten update

Dåli'n på att uppdatera med bokstäver nu förtiden, bilder säger ju mer än tusen ord, så varför ödsla tid att skrivaaa. Närå! För att lägga korten på bordet, handen på hjärtat, hönan eller ägget, landa på fötterna. göra en lång historia kort- sort of thing, jag ha inte haft tid! För mina svenska hjärtan har varit på besök näst intil juni- nu, först mamma & mormor, Elin & Emma & nu senast Linnea! Längtade man inte hem innan så gör man ju det nu. Har varit så mysigt att haft dem här, visat hur jag bor, hur jag jobbar .. how I roll, kort och gott. Faktiskt ganska svårt att försöka beskriva hur det är att vara här, bo här, jobba här, leva här. För det är inte likt något annat, tycker jag. Att jag också varit här i över 7 månader nu är galet.. Det känns verkligen som att jag kom för en månad sen, och då jag kommit för 1 månad sen kändes det som jag varit här hur länge som helst.
And the big question, nä jag tänker inte förlänga! Kanske ni redan förstått dock. Jag trivs här, mår mycket gott, jag älskar barnen och familjen, men 200 dollar i veckan och bo på jobbet är inget som jag tror jag har kraft till ett år till.
Jag vill hem och kramas med mamma, med pappa, med mormor, farmor, farfar, mina bröder, alla underbara som finns runt omkring mig... jag vill ba' hem och kramas helt enkelt.

Men he' int slut än! 4 månader kvar to go och dom ska jag ta vara på väl.
(inga roliga historier om poliser har jag heller tyvärr, enda nervvrakande som hände var väl i NY då jag fråga en vart postkontoret var och han undra varför jag frågade, skulle jag posta nått ?Jag la mig raklång på marken med händerna på huvet och la brevet bredvid mig och sa bara Yes sir yes sir yes sir . Han sa good, sedan beskrev han vägen.  lite konstig situation var det ju faktiskt)





1 kommentar: