söndag, september 18

Alive and kickin'

Kan utan att överdriva berätta att detta har varit den bästa dagen på grymmen länge. 
Vaknade, for ut på en joggingtur, kom hem tilll en varm kopp kaffe och sedan raka vägen ner till vattnet och fiska med B. Lite pinsamt att erkänna, men trots uppväxt vid vattnet och fiske så hade jag noll på hur man gjorde, jag stod på knäna och B, som är 5 år, stod bakom och försökte hjälpa mig.. haha. Ni kan ju bara föreställa er. Kroken fastna i B' s tröja några gånger då jag skulle kasta ut den, haha, kunde ha dödat ungen.. MEN jag fick till det och himmel och blåbär vad kul vi hade! 
Jag & brudarna la oss sedan i hammocken, jag läste dikter, Lelia halvsov och C shonkade runt. Efter det hände det bästa som hänt mig på länge : ÖL PROVNING. Men nådigt att bli på pickalurven kl 12 på dagen! Vi åkte till Vermonts ölbryggeri, där de även serverar mat. Jag åt en cesar SALLAD och drack 6 inte allt för stora men tillräckligt stora för att drickas till en sallad - öl.  Lätt bästa lunchen jag haft och någonsin kommer att ha.... Efter lurven hade lagt sig lite åkte vi till Vermont "city" och tjorvade runt där lite, kikade i butiker och drack kaffe, luften var fantastisk frisk och solen sken.
Väl hemma tog vi det lugnt, jag tog med mig Ipoden och gick ner till hammocken igen, virade in mig i 3 filtar och slumra till. Sen å sen å sen å sen... men SEN så kom Dave ner, och vi tog en tur i kanoten och tittade på allt som hade förstöts av stormen, skrämmande hur mycket regn kan förstöra. Längs vägen till ölbryggeriet så låg det bilar och hus nere i vattnet, för att få ett lite perspektiv på det hela. 
Kväll, vi drack vin, åt grillat och sedan jordens största äppelpaj - se bild. 
Jag älskar Vermont, jag älskar skogen och jag älskar öl.




" Lii-iiisAA! You´re not doing it right... u r scaring the fish!"


Öl provning! MUMS.

Öh-l provnnning.. muuh-ms..
American pie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar