torsdag, september 8

oh yes, I´m surrounded by them : Americans.

Jag minns mycket väl första gången jag var i NY, när jag och Elina pratade om Amerikanare. Jag kunde för allt inte förstå hur hon kunde säga " Dom är lite konstiga". Tänkte det är ju fan hon som är konstig, det finns INGET trevligare än en amerikan! Dom håller upp dörrar, säger sorry hela tiden, pratar med dig fast dom inte ens känner dig.. och så sa Elina såhär  " Vänta ett tag du bara.. du kommer förstå vad jag pratar om snart." pfft.

Då kan jag säga er, Amerikanare ÄR konstiga. Konstig är kanske fel benämning på det hela, Amerikanare pratar så inni helvette mycket att man nästan får en hjärntumör. Framförallt, vad pratar de om ? Exaaakt, sig själva! Dom skryter och överdriver så mycket om sig själv att sanningen hinner ikapp dem innan de ens avslutat meningen. 
Idag började min gitarr kurs på college. Alla små pratade med varandra innan läraren kom in och en tjej, hennes käft gick stup i ett.. hon hade ju spelat trummor " like so long, cant even remember..." och hon kunde typ allt redan, hon visste knappt själv varför hon tog kursen liksom typ. Hon spelade mycket den här och den här artisten och la la la..  sen just de, sen hade hon ju spelat trummor typ hela sitt liv också. Hon nämnde väl bara det 18 gånger. Vafan tar du den här klassen då om du redan är Paul Gilbert idiot. När det väl kom till kritan kunde hon inte ens ta simpla ackord. Man tyck ju man lär vara försiktig med vad man kläcker ur sig om vad man är expert på och inte - speciellt då man ska visa det 2 minuter senare. Sjukt kul var det i alla fall. 
Vår lärare, han är grym, han är en såndär mysgybbe med grått lockigt hår med en flint mitt på huvve och öl mage som har spelat gitarr hela livet och kung på det också. Han påminner exakt om vår Samhällskunskaps lärare : Hasse. Vi älskade Hasse, varför älskade vi Hasse? Jo för vi hade han två lektioner i veckan varav varje lektion var 1 timme lång, där vi enbart behövde fråga en enkel fråga om hans katter så pratade han om allt annat än samhäll på den lektionen. Det gick så långt att han tog med overhead bilder på sina katter. Hasse var grym. Kanske av den enkla anledning att vi hade han så lite som 2 timmar i veckan där vi kunde skämta och ha lite kul.
Amerikanare är Hasse på fulltid, 24/7 - ALL DAY. Då är det inte lika roligt längre..
Så vad har jag lärt mig idag på min 3 timmars lektion som också gick över 30 min ? (och inte hade jag ätit middag innan heller Huggrii..), jo jag lärde mig att hans jävla fåglar kunde säga " hello baby" och " how are you." 
Undrar om det kommer med på final exam..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar