onsdag, oktober 12

Dagen då jag upptäckte badrumsskåpet

Nog slog det mig i mellan åt att, varför alla andra hade ett badrumsskåp förutom mitt badrum? Varför har alla ett fint INBYGGT badrumsskåp med en spegel som lucka.. men inte jag? Hur kunde det komma sig att alla våra badrum ser exakt likadana ut men det endast var mitt badrum som saknade  - badrumsskåp?
Jag må ha varit bitter första månaden och tänkt tankar som: livet är orättvist, såklart den dumma nannyn skulle få de sämsta rummet och nu kan jag inte köpa lika mycket onödiga hår & hudvårds artiklar.. Men jag började genast se ljuset igen och fokuserade istället på att köpa 3 olika slags behållare att fylla med diverse onödiga prylar.
Månaderna gick och jag tycktes glömma den ondskefulla starten jag hade fått. 10 månader tog det innan jag plötsligt fick den chocken om att få bli påmind när Jennifer ville veta vart det fanns plåster. Jo, i barnens ... badrumsskåp finns det. Jag var nere för stunden och jag hör Jennifer skrika igen att hon kunde minsann inte hitta något plåster. Jag skriker tillbaka att det ligger på översta hyllan i skåpet på väggen, ändå hör jag henne gräva nere i skåpen som är under handfatet, hur IQ- befriad är hon då som tittar nere i skåpen då jag säger översta skåpet, tänkte jag.. Ovilligt men ofrånkomligt vandrar jag upp, ser henne ligga på golvet halvvägs in i skåpen och leta, jag skrattar lite lätt och säger: Nej det var det här skåpet jag menade, det är lite svårt att.....se.. för spegeln.
..vänta nu. 
Fortare än kvickt rusar jag in i mitt badrum, tittar på min stora spegel, sen på den lilla bredvid - som ser exakt likadan ut som barnens, kan det vara möjligt?  Sakta sträcker jag fram handen och använder mig av samma metod som då jag öppnar barnens badrumsskåp. Det kändes som regnbågar, glitter och godisregn genom min kropp.Jag kunde inte tror det var sant, hela tiden hade jag haft mitt badrumsskåp. Vilken känsla!
JENNIFER JAG HAR ETT BADRUMSSKÅP!!!!!!!
-  va.. jaha ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar