onsdag, februari 1

snö kaos, snor & utväxt

Ni vet dom där dagarna man vaknar upp och man önskar blivit dödad i andra världskriget hellre än att kliva upp den dan ? Ungefär en sådan start hade jag idag. Vaknade och det kändes som någon hade sparkat mig i huvudet med en stålhätta. Skönt att jag hade medicin burken från USA bredvid sängen och efter par tabletter känner jag mig genast bättre - inte just för att dom råkar vara från amerikat men för att jag fyllde den burken med en salig blandning av förkylningspiller innan jag for- tänka framåt, det har jag lärt mig. Däremot tänkte jag inte längre än till näsan räcker då jag valde att färga håret rött. Älskar mitt förtillfället röda hår, mycket mysig färg, men ack så oattraktivt när den kritvita utväxten kommer.

I 4 år har jag gått fram och tillbaka till Järved, i regn, solsken, snökaos och en jäkla massa minus grader. Idag påbörjar jag ett 5:e år. Finns det ett jobb jag älskar och alltid kommer att älska så är det gruppboendet där borta i lilla änglaa-byn. Nästan så att det pirrar lite i magen för att få träffa dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar