torsdag, december 23

-25 och musche

Jag klagade då termometern slog över till -1, äääh fan nu är det inte + grader längre. Jag skulle kunna göra allt för att få se den där -1 siffran istället för -25!!
Vilket fall drog jag på mig jackan, snurrade halsduken 15 varv och shåklart mina nya kängor på föttera', tog ett djupt andetag och gick ut för att börja min färd ner till BikBok. Nog för att jag bor cirkus 7 minuter från stan, men i -25 lyckas man halvera den tiden lätt, hade jag haft en bob eller pulka hade jag säkert kunnat få bort några fler sekunder. När jag börjar närma mig målet - stan, så går jag förbi en pizzeria vars har fönster som är speglar och vare sig du vill eller inte så kan du inte låta bli att kolla på dig själv då du går förbi. Samma sak idag förstårs, förutom att jag får en smärre chock över mitt utseende. Jag stannar, backar och tittar igen , jo jag såg rätt.. Lisa got herself a mustache! Inte nog med att halsduken är alldeles vit för man andats på den och aa, ni är nog kloka nog att förstå varför det blir så, annars får vi lära oss det i nästa inlägg, utan även ögonfransar, ögonbryn OCH.. tydligen hade jag fått mig en vit mustasch...
Han som satt innanför detta fönster lär ha haft kul åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar