tisdag, november 29

Spinning: Himmel eller helvette?

Vad ska vi säga om den fruktade spinningen, himmel eller helvette? Jag skulle kunna säga att det är helvettet i Himlen. Jag är och har varit väldigt anti spinning, jag tycker fortfarande det är den mest töriga inomhus träningen någonsin. Ge mig en riktigt cykel och jag kan cykla ute hur långt som helst, men inne- nej. Det finns inget att kolla på. man kommer ingen vart och det är så saaataaans jobbigt att man vill bara kräkas. Jag säger säkert emot mig själv något då jag älskar springbandet och vad jag upptäckt så kommer man ingen vart på det heller och lika lite finns det att kolla på.
MEN. (håll i dig mamma)
Efter spinningpasset idag, kan jag berätta att jag Lisa Collén kommer fortsätta gå på spinning - med glädje! För er som sådär halvfattar och halvkänner mig- jag hata(de) jag spinning. Det var det värsta jag visste. Jag simmade hellre med hajar än att gå på spinning. Inte heller gillade jag gulan i ägg men nu äter jag ett helt ägg utan problem, tydligen man kan ändra på sig!
Jag vet inte om det var för musiken, spinning ledaren eller cykeln, förmodligen en kombination av allt- men vilken känsla! Speciellt då man stod upp och trampade i takt med musiken. Man bara blunda och det kändes som jag kunde köra för evigt.

Till alla er spinning hatare där ute- Våga! Jobbigt som faen är det men lika skön är känslan efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar