lördag, december 24

It´s beginning to look a lot like Christmas

Framme in the land of peacefullness. Sitter på sängkanten med mitt "spiced tea" som Lelia så snällt kom in med. 
Det är någonting med att vara i VT. En slags ro infinner sig i kroppen och alla problem som du tycks ha försvinner långt, långt bort. Jag packar in lite kläder i garderoben, bäddar sängen, tar fram gitarren ur fodralet och plinkar lite, packar upp lite till, dricker mitt anti-alkoholfria te. Man bara är här. Helt tiden, bara är. Ännu bättre är det att vi fått snö hit, jag har nog aldrig varit så glad över snö i hela mitt liv, inte är jag en vintermänniska. Men efter ha upplevt, först och främst December utan snö men framför allt- Vermont, så finns det inget mysigare än att anlända till en vinterstad. Nu är det mys-delux som gäller i en och en halv vecka.
Om ni bara visste hur konstigt det är att inte vara hemma på Julafton, kommer vakna upp imorgon och vilja göra dopp i grytan och undra vart släkten är. Tur är det väl att jag kommer hem väldigt snart nu, så blir det inte så tufft. 
GOD JUL till er alla, ni är saknad så oerhört! Imorgon bitti min tid finns jag tillgänglig på skype från det att jag vaknar tills det att ni ledsnar och vill äta jul mat'n, mitt julkalas drar igång på söndag.
Massa Julkramar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar